Μάθημα 1 - Εισαγωγή στα Eκπαιδευτικά Mαθήματα

Στη σειρά μαθημάτων που ακολουθεί, Ο Steve Blank* μας «ξεναγεί» μέσα από δεκάδες ολιγόλεπτα video στην μεθοδολογία και τα βασικά βήματα που απαιτούνται για την οικοδόμηση μιας επιτυχημένης Λιτής Επιχειρηματικής Εκκίνησης (Lean Startup Methodology).

Η βασική ιδέα αυτής της σειράς βιντεοσκοπημένων μαθημάτων που απευθύνεται στους σύγχρονους  ιδρυτές  (startuppers), είναι να τους μάθει πώς να αναπτύσσουν γρήγορα τις ιδέες τους, να τις αποτυπώνουν στις 9 ενότητες του Καμβά Επιχειρηματικού Μοντέλου και στην συνέχεια να επικυρώνουν/επιβεβαιώνουν τις υποθέσεις και παραδοχές τους, συγκεντρώνοντας απαντήσεις και αξιολογώντας την ανατροφοδότηση δυνητικών πελατών και παραγόντων της αγοράς. Πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν με το να μην επικυρώσουν τις ιδέες τους νωρίς με τους δυνητικούς πρώιμους χρήστες. Προκειμένου να μετριαστεί αυτό, οι ιδρυτές θα μάθουν πώς θα «βγούν από το κτίριο» και θα αναζητήσουν τα πραγματικά «σημεία πόνου» και τις ανεκπλήρωτες ανάγκες των εν δυνάμει πελατών και παραγόντων της αγοράς.

Μόνο με ανατροφοδότηση από αυτούς και επικύρωση των υποθέσεων και παραδοχών του μπορεί ο startupper να προχωρήσει στην δημιουργία του κατάλληλου επιχειρηματικού μοντέλου.

Η δημιουργία μιας βιώσιμης και ανταγωνιστικής επιχείρησης δεν ξεκινά από την δημιουργία επιχειρηματικού σχεδίου αλλά από την αναζήτηση του σωστού επιχειρηματικού μοντέλου.

Γιατί λοιπόν θα πρέπει να μελετήσετε αυτά τα μαθήματα;

  • Θα μάθετε τις επιχειρηματικές δεξιότητες που απαιτούνται για να φέρετε την ιδέα σας από τη σύλληψη στην αγορά, εντοπίζοντας, ακούγοντας ενεργά και εμπλέκοντας τους εν δυνάμει πελάτες σας προκειμένου να μάθετε ποια λύση θέλουν/αναζητούν στο προϊόν/υπηρεσία σας και πώς πρέπει να τους την προσφέρετε. 

  • Θα μπορείτε έτσι να συγκεντρώσετε, αξιολογήσετε και χρησιμοποιήσετε τα σχόλια των πελατών για να ενισχύσετε το προϊόν, το μάρκετινγκ και το επιχειρηματικό σας μοντέλο.

  • Θα μάθετε για την εμπλοκή των πελατών σας μέσω των φάσεων του κύκλου ζωής διαχείρισης πελατειακών σχέσεων, δηλαδή την προσέγγιση απόκτηση, διατήρηση και ανάπτυξη των πελατών σας.

  • Θα εντοπίσετε τις κύριες δραστηριότητες, τα μέσα και τα κανάλια πωλήσεων, επικοινωνίας και  διανομής που απαιτούνται για την παράδοση του προϊόντος/υπηρεσίας  στους πελάτες σας και τέλος

  • Θα μάθετε για τις άμεσες και έμμεσες δαπάνες σας για την «παράδοση» του προτεινόμενου προϊόντος/υπηρεσίας σας, στις ομάδες πελατών σας. 

Καλή δουλειά.