ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ AIESEC

Τον Νοέμβριο 2010 ο πρόεδρος του ΚΕΜΕΛ Μανώλης Χλουβεράκης έκανε μια ομιλία προς τους σπουδαστές που συμμετέχουν στην AIESEC. Το περιεχόμενο της ομιλίας έχει ως εξής: Αγαπητοί μου φίλοι, αγαπημένα μου παιδιά θα έλεγα (γιατί και εγώ έχω δυό γιους λίγο μεγαλύτερους από σας) Ονομάζομαι Μανώλης Χλουβεράκης. Σπούδασα Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος στο ΕΜΠ και Οικονομικά στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Αθηνών. Στη σταδιοδρομία μου δούλεψα σε τρείς εταιρίες. Η τελευταία μου δουλειά, για 24 χρόνια ήταν στην Johnson & Johnson όπου ανέβηκα όλα τα σκαλοπάτια. Από το τέλος του 2006 είμαι πρόεδρος του ΚΕΜΕΛ (Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος), στο οποίο όλοι μας σ’ αυτό ότι προσφέρομε το κάνομε χωρίς καμμιά απολύτως αμοιβή. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι κοντά σε νέους και ιδιαίτερα σε νέους της AIESEC. Δεν είναι η πρώτη φορά που βρίσκομαι σε επαφή με την AIESEC. Υπήρξα θαυμαστής και υποστηρικτής της AIESEC. Η εταιρία που διοικούσα, η Johnson & Johnson, υπήρξε χορηγός της. Μάλιστα η AIESEC ήταν το κάτι παραπάνω για να προσλάβω τον Χρήστο Γαλλή, στο Marketing της Johnson & Johnson Hellas, ο οποίος στην συνέχεια είχε μια θαυμάσια καριέρα (αν θυμάμαι καλά ήταν πρόεδρος της AIESEC στην Ελλάδα). Η σημερινή διοίκηση της AIESEC Hellas έχει μεγάλο φορτίο και πρόκληση μπροστά της, αφού η AIESEC Hellas για τη θητεία 2007-08 κέρδισε το διεθνές βραβείο για τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και καλύτερη επίδοση στη Δυτική Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική. Το project «Youth Entrepreneurship and Unemployment» είναι πολύ επίκαιρo και η σημερινή εκδήλωση “Youngbiz: από τη θεωρία στην πράξη” ακουμπά πολύ το ΚΕΜΕΛ. Γι’ αυτό τον λόγο είμαι εδώ σήμερα για να σας παρουσιάσω «ποιό είναι το ΚΕΜΕΛ και τι μπορεί να προσφέρει στην επιχειρηματικότητα των νέων και στους νέους επιχειρηματίες». Κ Ε Μ Ε Λ Κατ’ αρχήν ... ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Το ΚΕΜΕΛ, Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΕΛΛΑΔΟΣ» ιδρύθηκε στις αρχές του 2003 από ένα πυρήνα επιτυχημένων ανώτατων διευθυντικών στελεχών Ελληνικών και Διεθνών επιχειρήσεων, άνω των 50 ετών, που βρίσκονταν κοντά στο τέλος της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας είτε είχαν ήδη αποχωρήσει απο αυτή. Ο στόχος ήταν όλες οι γνώσεις και εμπειρίες που είχαν αποκτηθεί κατά την επαγγελματική σταδιοδρομία τους να μην πάνε χαμένες αλλά μέσω εθελοντικού έργου και χωρίς καμμιά αμοιβή να αποδοθούν στην κοινωνία προς όφελος αυτής. Παρόμοιες οργανώσεις εθελοντών Μάνατζερς, τις οποίες το ΚΕΜΕΛ έχει με προσοχή μελετήσει, υπάρχουν και σε άλλες χώρες όπως το SCORE (Service Corps of Retired Executives) στις ΗΠΑ, το οποίο έχει 12.400 μέλη και από την ίδρυσή του το 1964 έχει βοηθήσει πάνω από 8.500.000 μικρές επιχειρήσεις αλλά και το ECTI στην Γαλλία με περισσότερα από 3.000 μέλη. ΣΚΟΠΟΣ Ο σκοπός του ΚΕΜΕΛ είναι : α) Να συμβάλλει στην κατανόηση και επίλυση κρίσιμων προβλημάτων της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας με την αναβάθμιση του ευρύτερου διαλόγου πάνω στα θέματα αυτά, καθώς και στην διάδοση και εφαρμογή των αρχών, αντιλήψεων και τεχνοτροπιών του σύγχρονου επιστημονικού μάνατζμεντ στον Ελληνικό χώρο. β) Να προσφέρει για την επίτευξη των παραπάνω, εθελοντικά και χωρίς αντάλλαγμα, τη συσσωρευμένη και υψηλού επιπέδου επιχειρησιακή τεχνογνωσία και διοικητική εμπειρία των μελών του με την παροχή κατάλληλων συμβουλευτικών υπηρεσιών, σε επιλεγμένους κοινωνικούς φορείς, ιδιωτικούς, δημόσιους και τοπικής αυτοδιοίκησης, που δεν διαθέτουν επαρκή μέσα και πόρους ή κατάλληλες διαδικασίες για να επιτύχουν τους στόχους τους. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ Για την επίτευξη του σκοπού του ΚΕΜΕΛ είναι απαραίτητο τα μέλη του να είναι υψηλής επαγγελματικής κατάρτισης και μόρφωσης αλλά και με μεγάλη κοινωνική ευαισθησία. Προς τούτο τα μέλη του ΚΕΜΕΛ επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια μερικά από τα οποία είναι τα εξής : α) Να έχουν αποδεδειγμένη πρακτική εμπειρία τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) ετών ως στελέχη επιχειρήσεων ή οργανισμών και κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους αυτής να έχουν διατελέσει για διάστημα τουλάχιστον δέκα (10) ετών Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Γενικοί Διευθυντές, ή Στελέχη πρώτης γραμμής σε μεγάλες εταιρίες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. β) Να έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία στην αγορά και στην κοινωνία τόσο για την αποτελεσματικότητα τους όσο και για την διαχειριστική τους ακεραιότητα. γ) Να έχουν έντονο ενδιαφέρον για τους σκοπούς του ΚΕΜΕΛ και να είναι διατεθειμένοι να διαθέτουν ικανό χρόνο για την προώθηση των σκοπών του. δ) Να έχουν την διάθεση του εθελοντισμού και της προσφοράς αφιλοκερδώς στο κοινωνικό σύνολο σε θέματα που άπτονται των τομέων εξειδίκευσης και τεχνογνωσίας τους. ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΕΜΕΛ Για την επίτευξη των σκοπών του και την διαφύλαξη της υπόστασης και εικόνας του στην κοινωνία το ΚΕΜΕΛ θέσπισε τις παρακάτω απλές αλλά σημαντικές αρχές: 1. Η συμμετοχή των μελών του είναι εθελοντική χωρίς καμμιά αμοιβή ή οποιαδήποτε ιδιοτέλεια. Οι πόροι του ΚΕΜΕΛ προέρχονται αποκλειστικά από τις συνδρομές και δωρεές των μελών του και μόνο από αυτές. Απαγορεύονται ρητά οποιεσδήποτε χορηγίες ή δωρεές από οποιονδήποτε ιδιώτη ή εταιρία ή οργανισμό. 2. Το ΚΕΜΕΛ λειτουργεί και παράγει έργο έχοντας πλήρη ανεξαρτησία από οποιεσδήποτε κυβερνητικές αρχές, πολιτικά κόμματα και επιχειρηματικά συμφέροντα. 3. Το ΚΕΜΕΛ δεν ανταγωνίζεται τους επαγγελματίες συμβούλους και γι’ αυτό τον λόγο απευθύνεται όπου δεν υπάρχουν τα μέσα και επαρκείς πόροι, ενώ η συμβολή του είναι καθαρά συμβουλευτική και πάντοτε σε στενή συνεργασία με τον αποδέκτη των υπηρεσιών του, ο οποίος έχει και την ευθύνη διαχείρισης και υλοποίησης του έργου. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΜΕΛ Ο εντοπισμός έργων και αποδεκτών υπηρεσιών του ΚΕΜΕΛ που να εντάσσονται στο αυστηρό πλαίσιο αρχών του, δεν ήταν ούτε είναι εύκολο γιατί πολλές φορές αντιμετωπίσθηκε με επιφυλακτικότητα λόγω του πρωτόγνωρου στην Ελληνική κοινωνία εγχειρήματος του ΚΕΜΕΛ. Προκειμένου το ΚΕΜΕΛ να επιτύχει τον σκοπό του, να παραμείνει αυστηρά στις αρχές του αλλά και να εντοπίσει αποδέκτες των υπηρεσιών του για μέγιστο κοινωνικό όφελος, συχνά τα μέλη του είτε σε ολομέλειες είτε σε προσωπικές συναντήσεις συζητούν και διερευνούν τις σκέψεις και απόψεις επιφανών μελών της Ελληνικής κοινωνίας σχετικά με το ΚΕΜΕΛ και το έργο του, όπως πρώην υπουργών, βουλευτών, καθηγητών Πανεπιστημίων και επιχειρηματιών. Η συνεισφορά αυτών στην πορεία και στο έργο του ΚΕΜΕΛ είναι πραγματικά ανεκτίμητη. Σχετικά με το έργο του το ΚΕΜΕΛ έχει να επιδείξει: • Την συνεισφορά του στην προώθηση του θεσμού της δωρεάς στην Ελληνική κοινωνία, αφού το ΚΕΜΕΛ απετέλεσε τον καταλύτη για την δημουργία του Σωματείου ΦΙΛΟΤΗΣ, του οποίου τα ιδρυτικά μέλη προέρχονται από μεγάλα και γνωστά ιδρύματα της χώρας μας • Την υποστήριξη της δημιουργίας του θεσμού των HOSPICES (κέντρων ανακουφιστικής και παρηγορητικής αγωγής) στην Ελλάδα. • Την αντιμετώπιση οργανωτικών θεμάτων κοινοφελών ιδρυμάτων. • Την δημιουργία «Βέλτιστων Πρακτικών Απεικόνισης Οικονομικής Κατάστασης Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων» • Την συμμετοχή στην έρευνα του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και φορολογικών θεμάτων των Οργανώσεων της Κοινωνίας Πολιτών • Την συμμετοχή στην δημιουργία Μοντέλου Οργάνωσης και Διοίκησης των Οργανώσεων της Κοινωνίας Πολιτών Branding του ΚΕΜΕΛ Από την αρχή του 2009 το ΚΕΜΕΛ αποφάσισε να εστιάσει το έργο του στην νεανική επιχειρηματικότητα και στους νέους επιχειρηματίες. Πιστεύεται πως αυτή η νέα εστιασμένη προσπάθεια του ΚΕΜΕΛ θα βοηθήσει στην δημιουργία νέων επιχειρήσεων, στην καλύτερη πορεία των μικρών επιχειρήσεων και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σε εξέλιξη βρίσκονται συνεργασίες για βοήθεια και υποστήριξη οργανώσεων νέων επιχειρηματιών όπως με: • Το Σωματείο Νέων Επιχειρηματιών “Young Leaders” • Το OPEN COFFEE και το OPENFUND • Τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ – ΕΣΥΝΕ • Την οργάνωση JADE Hellas (Ελληνική Ομοσπονδία Νεανικών Επιχειρήσεων) • Το ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) • Και τώρα με την AIESEC • Επίσης το ΚΕΜΕΛ βοηθά μεμονωμένους νέους επιχειρηματίες που ζητούν την βοήθειά του. Οσα σας είπα παραπάνω σας φαίνονται ενδιαφέροντα μεν αλλά λίγο ανιαρά ....γι’ αυτό θα συνεχίσω τώρα με την ψυχή των νέων, την δική σας ψυχή – με τα λόγια του Βασίλη Τριαντόπουλου του Προέδρου Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδος –YOUNG LEADERS. Θα δανειστώ μερικά κομμάτια από τον λόγο που διάβασε στην εκδήλωση της 22-2-2010 στο Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία με προσκεκλημένο ομιλητή τον Γ.Γ. του Υπουργείου Οικονομικών κ. Ηλία Πλασκοβίτη Διάβασε λοιπόν ο Βασίλης στην εκδήλωση .... “........ περνάμε μια περίοδο σοβαρής κρίσης όχι μόνο οικονομικής αλλά κρίσης αξιών και αρχών. ................................................................................. Δυστυχώς οι προηγούμενες από εμας γενιές..... αφού καταχράσθηκαν το δικαίωμα της εργασίας στο έπακρον και συνέδεσαν το εργασιακό με τον κρατισμό και την δημοσιουπαλληλία, αφαιρώντας από την αγορά κάθε δημιουργική δραστηριοποίηση και ανάπτυξη, και αφού κατεσπατάλησαν πόρους που δεν της ανήκαν, άφησαν στην επερχόμενη γενιά παντού προβλήματα και αδιέξοδα. Παραλαμβάνουμε μια Ελλάδα πιο ανίσχυρη, μια κοινωνία πιο άδικη και λιγότερο ανθρώπινη. Οικονομική κρίση και τεράστια χρέη, αβεβαιότητα εργασίας, κοινωνική ανασφάλεια, ακόμη και μολυσμένο περιβάλλον. ............................................ Όπως οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε, το να είσαι νέος επιχειρηματίας στην Ελλάδα είναι πραγματικός άθλος. Η γραφειοκρατία, η φορολογία, η έλλειψη υποδομών, η έλλειψη χρηματοδότησης, το ασταθές νομοθετικό πλαίσιο και η έλλειψη εκπαιδευτικού συστήματος, μαζί με τον φόβο της αποτυχίας ακόμα και την στάση της κοινωνίας απέναντι στην επιχειρηματικότητα είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα των νέων επιχειρηματιών. Το κράτος λέει ότι χρηματοδοτεί την ανάπτυξη της νεανικής επιχειρηματικότητας. Πως θα υπάρχει ανάπτυξη όταν η νεανική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα έχει γίνει επιχειρηματικότητα από ανάγκη; Όταν ο άνεργος νέος λαμβάνει την χρηματοδότηση για να δημιουργήσει μια επιχείριση και όταν τελειώσουν τα χρήματα, ξαναβγαίνει στην αγορά εργασίας, ακόμα πιο ζημιωμένος; ........................................... Κύριοι, δεν φτάνουν μόνο τα λεφτά. Θέλουμε να υπάρχει εθνική συνείδηση και όχι εξαγορά συνειδήσεων. Θέλουμε δουλειά, παιδεία, αξιοκρατία, θέλουμε δικαιοσύνη, θέλουμε ένα κράτος που να μην έχει μόνο δικαιώματα αλλά να έχει και υποχρεώσεις. Θέλουμε να μας δώσει τις βάσεις να φέρουμε εμείς τα λεφτα στο κράτος! Εμείς! Αυτά είναι τα καλά νέα. Εμείς οι νέοι επιχειρηματίες που πιστεύουμε σε κοινές αξίες και αρχές και που μια μέρα θα θέλαμε να πιστεψουμε και στην χώρα μας. Εμείς είμαστε οι αυριανοί πενηντάριδες, οι νέοι που αύριο θα διοικήσουμε αυτόν τον τόπο και είμαστε πρόθυμοι να διδάξουμε τους νεότερους και δυστυχώς και τους παλαιότερους, αρχές, ηθική, δικαιοσύνη και αξιοκρατία. Δυστυχώς το έργο που έχουμε μπροστά μας για μια Ευρωπαϊκή Ελλάδα είναι δύσκολο αλλά σαν επιχειρηματίες είμαι σίγουρος ότι θα τον βρούμε τον τρόπο.” Υιοθετώ, ασπάζομαι και προσυπογράφω αυτά που είπε ο Βασίλης Τριαντόπουλος. Ελλειμμα αξιών και ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μας. Το ΚΕΜΕΛ μπορεί να σας βοηθήσει. Και μέσα από την δική σας ζωντάνια, την τόλμη και τις αρετές σας να ελπίσουμε στην χώρα μας για ένα καλύτερο αύριο. Πρακτικά μπορεί το ΚΕΜΕΛ να βοηθήσει είτε με παρουσιάσεις σε διάφορες οργανώσεις νεανικής επιχειρηματικότητας είτε με τον καθένα χωριστά. Τα θέματα στα οποία θα μπορούσε να βοηθήσει είναι: • Η σύνταξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου BUSINESS PLAN με ενδεικτικό περιεχόμενο - Βασικές Έννοιες & Σχεδιασμός Μάρκετινγκ - Βασικά Θέματα Υποδομής/Λειτουργίας της επιχείρησης - Βασικά Χρηματοοικονομικά Θέματα • Πηγές χρηματοδότησης • Απαιτούμενα κεφάλαια • Ρευστότητα • Προβλεπόμενες / μελλοντικές οικονομικές καταστάσεις (P&L, Balance Sheet, Cash flow) • Εξαγορές και συγχωνεύσεις επιχειρήσεων • Αρχές εταιρικής και κοινωνικής ευθύνης • Νεανική επιχειρηματικότητα και πράσινη ανάπτυξη • Risk management Αρκετά σας είπα. Σας παροτρύνω να επισκεφθείτε το website του ΚΕΜΕΛ. www.kemel.gr Θα βρείτε πολλά ενδιαφέροντα και αρκετά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν. Επίσης φεύγοντας μπορείτε να πάρετε από ένα ενημερωτικό φυλλάδιο του ΚΕΜΕΛ. Σας εύχομαι καλή προκοπή. Και όπως έκλεισε την ομιλία του ο Βασίλης Τριαντόπουλος ... σήμερα YOUNG αύριο LEADERS. Σας ευχαριστώ πολύ Μ. Χλουβεράκης ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ • Θετικά στοιχεία - ευκαιρίες για σένα: - Ανταγωνισμός είναι αδύναμος – δεν επενδύει εύκολα - Πάγια κόστη χαμηλά - Διαθεσιμότητα επίλεκτου προσωπικού - Χαμηλότερο εργατικό κόστος - Ευκαιρία να ¨απασχολήσεις¨ τον εαυτό σου • Αρνητικά στοιχεία – πρόβλημα για σένα: - Λιγότερα διαθέσιμα επενδυτικά κεφάλαια - Δυσμενέστεροι όροι δανεισμού - Πελάτες παίρνουν λιγότερα ρίσκα - Οι πελάτες αναμένουν ¨ευκαιρίες¨ (σε τιμή και όρους πληρωμής) - Ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές, παρέχει ειδικές προσφορές • Microsoft, FedEx, HP και πολλές άλλες πετυχημένες εταιρίες δημιουργήθηκαν σε εποχές οικονομικής κρίσης