KEMEL logo

Ρυθμίστε το brand ώστε να σηματοδοτεί την εξειδίκευσή σας

Είναι το  εμπορικό σας σήμα (brand) ασαφές;  Η αοριστία και η γενικότητα «σκοτώνουν»  τη μικρή επιχείρηση.  Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι καταναλωτές έχουν  πολλές επιλογές και κατακλύζονται καθημερινά από μηνύματα μάρκετινγκ, χρειάζεστε ένα «αξέχαστο», συγκεκριμένο εμπορικό σήμα για να σας διακρίνουν στην αγορά. Είτε είστε νεοφυής η υπάρχουσα επιχείρηση, αυτό θα σας προσδώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Για να καταλήξετε στο σχεδιασμό  του εμπορικού σας σήματος πρέπει να επικεντρωθείτε σε μια επιχειρηματική εξειδίκευση (nich) που δεν έχει ανταγωνισμό.

Δείτε τα βήματα:

Κάνετε έρευνα αγοράς

Ακόμη και αν έχετε κάνει έρευνα αγοράς όταν ξεκινήσατε, είναι σημαντικό να επανέλθετε με νεότερη έρευνα. Μπορεί η αγορά που είχατε θέσει ως στόχο να έχει αλλάξει,  η τα δημογραφικά στοιχεία της πελατείας να έχουν μεταβληθεί, η  τα προϊόντα που πουλάτε να θεωρούνται παλιομοδίτικα.

Κάνετε ενδοσκόπηση/αυτοαξιολόγηση

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις καλά και αντικειμενικά τις δυνατότητες της εταιρίας  για να λάβεις τις σωστές αποφάσεις αναφορικά με την εξειδίκευση της εταιρίας σας (niche) και τη πελατειακή σας  στόχευση. Η εξειδίκευση  μπορεί να αφορά προϊόν, υπηρεσία, εξυπηρέτηση, κόστος, κλπ. σε συνδυασμό  τον  τύπο πελατών που απευθύνεστε και που μπορείτε να εξυπηρετήσετε στη περιοχή που βρίσκονται.

Μην μεγαλοπιάνεστε (think small)

Δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε μεγάλες επιχειρήσεις με τεράστια πελατολόγια. Ως μικρή επιχείρηση, το να  σμικρύνετε την αγορά που απευθύνεστε όσο το δυνατόν είναι μια πετυχημένη στρατηγική.  Όσο ποιο στενά οριοθετημένη είναι η εξειδίκευσή σας, τόσο καλλίτερα γνωρίζετε το αντικείμενο της  εργασίας σας και της αγοράς που κινείστε, και με το τρόπο αυτό θα εξυπηρετήσετε τους πελάτες σας με προϊόντα  και υπηρεσίες που δεν θα βρουν εύκολα κάπου αλλού.

Αξιολογείστε τον ανταγωνισμό

Ποιο μήνυμα δίνουν οι ανταγωνιστές σας; Ποιο τμήμα της αγοράς το οποίο αυτοί δεν στοχεύουν μπορείτε εσείς να εξυπηρετήσετε; Πόσο κερδοφόρο μπορεί να είναι αυτό  το τμήμα της αγοράς για το οποίο δεν ενδιαφέρονται; Υπάρχει μερίδιο αγοράς για όλους όσους κινούνται στην αγορά αυτή;

Προσδιορίστε τα χαρακτηριστικά των πελατών σας

Χρησιμοποιώντας έρευνες αγοράς για τους πελάτες-στόχους σας,  δημιουργήστε ένα ή περισσότερα πρότυπα πελατών: ανθρώπους που έχουν τα χαρακτηριστικά του πελάτη-στόχου σας. Π.χ. μια εταιρία food delivery εστιατορίων μιας γειτονιάς μπορεί να διαμορφώσει τρείς τύπου πελατών:

  • Εργαζόμενη μητέρα που επιθυμεί υγιεινό φαγητό για την οικογένεια χωρίς να μπει στο κόπο του μαγειρέματος

  • Νεαροί εργαζόμενοι που επιστρέφουν κουρασμένοι από τη δουλειά και δεν έχουν τη διάθεση μα μαγειρέψουν η να βγουν έξω με του φίλους τους

  • Ζευγάρι συνταξιούχων που τους αρέσει να γευματίζουν στο σπίτι φαγητό γκουρμέ και από εθνικές κουζίνες.

Προσαρμόστε την εξειδίκευσή σας

Βασισμένοι σε όλες τις πληροφορίες για τα δεδομένα της αγοράς, τον ανταγωνισμό, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά σας και την δυνητική κερδοφορία που μπορεί να έχετε, επιλέξτε το τμήμα της αγοράς που θα κινηθείτε. Στο παραπάνω παράδειγμα της επιχείρησης διανομής φαγητού μπορεί να επιλέξετε  να επικεντρωθείτε στις εργαζόμενες μητέρες επειδή:

  • είναι πολλές στην περιοχή

  • αγοράζουν περισσότερο

  • είναι ενεργές στα κοινωνικά δίκτυα και θα μεταφέρουν σε άλλους την καλή εξυπηρέτηση και ποιότητα που προσφέρετε

  • είστε και εσείς μια εργαζομένη μητέρα και μπορείτε να διαχειριστείτε και επικοινωνήσετε με τη πελατεία αυτή καλύτερα από μία άλλη

Αναθεωρείστε το εμπορικό σήμα (brand)

Αφού προσαρμόσετε και καταλήξετε στην εξειδίκευση που θα επικεντρωθείτε, θα πρέπει να ελέγξτε προσεκτικά τα μηνύματα των διαφημίσεών σας και του μάρκετινγκ. Μεταφέρουν με επιτυχία προς τη πελατεία και την  αγορά την εξειδίκευση της εταιρίας και το εμπορικό σας σήμα (brand),  η χρειάζονται αναθεώρηση;  Τα αναθεωρημένα σας μηνύματα και το εμπορικό σήμα να τα τεστάρετε για την αποτελεσματικότητά τους με focus groups,  ερωτηματολόγια, διαδικτυακή έρευνα, κλπ.  Μπορείτε να χρησιμοποιείτε κάθε φορά ελαφρώς διαφοροποιημένα μηνύματα για να καταλήξετε ποια έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα, πριν αποφασίσετε ποια θα επιλέξετε οριστικά.

Όσο ακριβέστερα μπορείτε να στενεύσετε και να ορίσετε τη θέση σας στη αγορά, τόσο πιο συγκεκριμένη και αξέχαστη θα είναι η επωνυμία της επιχείρησής σας - και τόσο πιο επιτυχημένη θα γίνει η επιχείρησή σας.

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μ΄λη του ΚΕΜΕΛ   https://www.score.org/resource/fine-tune-your-brand-identifying-your-bus...