Ένα Post την εβδομάδα επιλεγμένο από την Βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ #46
Την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύσαμε το δεύτερο μέρος της σειράς άρθρων "Πως θα χρηματοδοτήσω την δική μου startup?". Συνεχίζουμε με το τρίτο μέρος:
Ποια είναι τα στάδια του κύκλου ζωής μιας πετυχημένης start up και ποιες οι χρηματοδοτικές δυνατότητές της σε κάθε στάδιο; (συνέχεια)
Στην χρηματοδοτική αγορά ο κύκλος χρηματοδότησης των start up έχει τα δικά του στάδια και την δική του ορολογία.
Το παρακάτω σχεδιάγραμμα συνδυάζει τα στάδια του κύκλου ζωής μιας start up (βλ. προηγούμενη συνέχεια) με τα στάδια του χρηματοδοτικού κύκλου μιας start up:
΄Ετσι οι start ups μπορεί να εμπίπτουν στις εξής κατηγορίες χρηματοδότησης:
Στάδιο προ-σποράς (Pre-seed Stage) :
Οι start up αυτής της κατηγορίας έχουν ένα αρχικό πρωτότυπο προϊόντος, δεν έχουν ξεκινήσει, δεν έχουν κάνει το ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (Minimum Viable Product) και δεν έχουν την αποδοχή του προϊόντος από την αγορά (product market fit). Ωστόσο μπορούν να πείσουν για την δυναμικότητα της ιδέας τους και να χρηματοδοτηθούν για την ανάπτυξή της.
Οι προτεινόμενες χρηματοδοτικές λύσεις είναι:
Στάδιο σποράς (Seed Stage) :
Οι start up αυτής της κατηγορίας έχουν προϊόν , μπορεί αυτό να είναι το ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (Minimum Viable Product) και επιβεβαιώνουν παραδοχές ή διορθώνουν τις παραδοχές τους, είναι η διαδικασία Επιβεβαίωσης Πελατών (Customer Validation).
Σ’ αυτό το στάδιο αναζητούνται κεφάλαια για ανάπτυξη ή βελτίωση του προϊόντος (product development), δραστηριότητες αρχικών πωλήσεων & marketing και αποδοχής του προϊόντος από την αγορά (product market fit).
Οι start up πρέπει να έχουν αποφασίσει την στρατηγική τους και να έχουν συγκεντρωμένες πληροφορίες για μια έκθεση δέουσας επιμέλειας (due diligence) με πιθανούς επενδυτές .
Προτεινόμενες χρηματοδοτικές λύσεις:
Κύκλοι χρηματοδότησης Α,Β, Γ… (Series A, B, C….. )
Πρώιμο Στάδιο (Early stage, Series A, B ) (αφορούν στον αναπτυξιακό κύκλο της start up)
Οι start up αυτής της κατηγορίας βρίσκονται στη φάση της αποδοχής του προϊόντος από την αγορά (product market fit), επιδεικνύουν συνέπεια στην κλιμάκωση των πωλήσεων, μπορεί να έχουν έσοδα, μπορεί να χρειάζονται μερικά κεφάλαια για διόρθωση των αδυναμιών του προϊόντος. Υλοποιούν ενέργειες marketing και επικοινωνίας και επιλέγουν τα αποτελεσματικότερα κανάλια επικοινωνίας/διανομής.
Χρειάζονται κεφάλαια για το στάδιο της κλιμάκωσης των δραστηριοτήτων του (scale up)
Προτεινόμενες χρηματοδοτικές λύσεις:
Ώριμο Στάδιο (Later stage, Series B (μέρος), C,…)
Οι start up αυτής της κατηγορίας βρίσκονται στη φάση ανάπτυξης, εδραιώνουν τη θέση τους στην αγορά, ερευνούν την στρατηγική τους επέκταση, προχωρούν σε πλήρη ανάπτυξη εργασιών και λειτουργικών διαδικασιών.
Χρειάζονται κεφάλαια για την ανάπτυξη νέων σειρών προϊόντων, επέκταση στις παγκόσμιες αγορές, αποπληρωμή επενδυτών.
Προτεινόμενες χρηματοδοτικές λύσεις:
Την προσεχή εβδομάδα θα περιηγηθούμε τον κόσμο των χρηματοδοτικών προϊόντων, ώστε ο startupper να γνωρίζει προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί ώστε να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις χρηματοδότησης.
Αν ο ανυπόμονος αναγνώστης επιθυμεί να διαβάσει το σύνολο του άρθρου (και τις 5 συνέχειες) μπορεί να το αναζητήσει εδώ...