Ford και Tesla: μία διαχρονική ιστορία

Ford και Tesla μία διαχρονική ιστορία που συνεχίζεται έναν αιώνα: τι μάθαμε μέσα σε έναν αιώνα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας

Η σειρά 8 άρθρων με τίτλο "Ford και Tesla μία διαχρονική ιστορία που συνεχίζεται έναν αιώνα μετά" εξέτασε διεξοδικά τη διαχρονική εξέλιξη του entrepreneurship, του marketing και των πωλήσεων μέσω των δύο γιγάντων της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας του Henry Ford και Elon Musk και των εταιριών που ίδρυσαν. Αναδεικνύονται οι παρόμοιες πρακτικές και αξίες που χαρακτηρίζουν τους δύο επιχειρηματίες και τις εταιρίες τους, αλλά και οι διαφορές που προκύπτουν από τις σύγχρονες τεχνολογίες εξατομικευμένης διάδρασης με τους πελάτες.

Στο 2ο άρθρο μάθαμε τι σημαίνει να είσαι entrepreneurs, την διαίσθηση, το όραμα και την αίσθηση αποστολής που μοιράζονται. Μπορεί να είναι ιδιόρρυθμοι και πολλές φορές δυσκολευόμαστε να τους καταλάβουμε αλλά ταυτόχρονα οι entrepreneurs παίρνουν λελογισμένα ρίσκα όσο λίγοι, είναι πολυπράγμονες, ακούραστοι, εξελίσσονται οι ίδιοι αλλά και οδηγούν τις εξελίξεις! Και πάνω από όλα αγαπούν την καινοτομία σε οποιαδήποτε έκφανσή της, όπως στην τεχνολογία, τη γραμμή παραγωγής, την ολοκλήρωση των προϊόντων, την προώθηση, την τιμολογιακή πολιτική και το επιχειρηματικό μοντέλο.

Στα άρθρα  6-8 είδαμε την επιχειρηματικότητα υπό το πρίσμα των επιτευγμάτων των Henry Ford και Elon Musk και αναδείξαμε τις διαφορές αλλά και τις μεγάλες ομοιότητες στις δράσεις τους παρά τα 100 έτη που τους χωρίζουν. Ο Ford εισήγαγε πριν από 100 χρόνια τη λογική του production line και έφερε επανάσταση στη μαζική παραγωγή/βιομηχανία (όχι μόνο στα αυτοκίνητα). Ταυτόχρονα εισήγαγε και νέες τεχνικές στα αυτοκίνητα που τα έκαναν πιο ελαφριά και γρήγορα. Ήταν ο πρώτος που εισήγαγε την έννοια του mainstream/standardized προϊόντος ενώ έδωσε τεράστια σημασία στη διαφήμιση και χρησιμοποίησε πολύ το συναίσθημα αντί τη λογική και τα προϊοντικά χαρακτηριστικά. Αντίστοιχα ο Musk έκανε πρώτος mainstream τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκεί που άλλοι απέτυχαν και εισήγαγε καινοτομικές τεχνολογίες που εξέλιξαν τόσο την ηλεκτροκίνηση όσο και το χώρο της πράσινης ενέργειας. Η Tesla ήταν η πρώτη εταιρία που αντιλήφθηκε ότι το βασικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση δεν ήταν το ίδιο το αμάξι και τα χαρακτηριστικά του αλλά ο ανεφοδιασμός και το έλυσε δίνοντας μία ολοκληρωμένη λύση «πακέτο» (whole product) που περιλαμβάνει εξασφαλισμένη πρόσβαση σε παρά πολλούς σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αμερική. Επίσης χρησιμοποίησε περισσότερο από οποιαδήποτε εταιρία τα social media και την έμμεση δωρεάν διαφήμιση (earned media) και εφάρμοσε στρατηγικές εξατομικευμένης προσέγγισης του πελάτη.

Στο 3ο και 4ο άρθρο, εξετάζεται η εξέλιξη του sales funnel και της διαφήμισης και πως έχουν αλλάξει κυρίως μέσα από τη χρήση των εργαλείων που προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Έμφαση δίνεται στη αμεσότητα αλλά και δυνατότητα εξατομικευμένης διάδρασης με τους πελάτες που έχει αλλάξει για πάντα τον τρόπο που επικοινωνούμε μαζί τους και τους πουλάμε. Και στις δύο περιπτώσεις συγκρίνονται οι πρακτικές των σύγχρονων εταιριών όπως η Tesla με παλαιότερες όπως η Ford και αναδεικνύονται τόσο οι μεγάλες ομοιότητες αλλά και οι σημαντικές διαφορές.

Στο 5ο άρθρο, αναλύεται η έννοια των "στιγμών αλήθειας για τον πελάτη" (moments of truth) και η σημασία τους στον κύκλο απόφασης του καταναλωτή. Εξετάζονται οι διαφορές και ομοιότητες μεταξύ των δύο εταιριών και η επίδραση των digital media στις στιγμές αυτές.

Η σειρά άρθρων προσφέρει μια εμβληματική ματιά στην εξέλιξη του επιχειρηματικού τοπίου, του marketing, και των καινοτομιών μέσα από το πρίσμα δύο κορυφαίων εταιριών της αυτοκινητοβιομηχανίας, με μια διαχρονική ματιά που καλύπτει έναν αιώνα.

 

Κατεβάστε εδώ τη συνολική παρουσίαση της σειράς

 

Μη χάσετε την επόμενή μας σειρά, έρχεται σύντομα τον Σεπτέμβριο του 2023.

 

Έχετε κάποιο θέμα που θα θέλατε να καλύψουμε; Αφήστε μας ένα σχόλιο και θα το δούμε!

Ενημερωθείτε για τα νέα του ΚΕΜΕΛ όπως Εκπαιδευτικά Σεμινάρια, Ευκαιρίες Χρηματοδότησης, Networking κ.α., κάνοντας εγγραφή στο Newsletter εδώ:
Όροι Χρήσης