Creative Problem Solving 4


Εισαγωγή Ενότητας 4

Στα προηγούμενα Weekly Posts είδαμε πως η σχεδιαστική σκέψη (Design Thinking) μάς βοηθά να έχουμε καλύτερες ιδέες/λύσεις, η λιτή εκκίνηση (Lean Startup) μας βοηθά να μετατρέψουμε αυτές τις ιδέες σε λειτουργικά επιχειρηματικά μοντέλα και η ευελιξία (Agile) μας βοηθά να προσφέρουμε το «προϊόν» στην αγορά με γρήγορο, σταδιακό, οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Είδαμε επίσης πως συμμετέχουν στην παραγωγή νέων καινοτόμων λύσεων και προκλήσεων το Creative Problem Solving και το brainstorming που επινόησε ο Alex Osborn.

Θα δούμε στην συνέχεια δύο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες μελέτες περιπτώσεων (case studies) με έμφαση στο creative problem solving μέσω της διαδικασίας Design Thinking.

Η ολοκληρωμένη μελέτη βρίσκεται σε μορφή πλήρους παρουσίασης Slide Presentation στην online βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ. Μπορείτε να την δείτε εδώ…

 

 

Ενότητα 4

Τίτλος: Δείτε υποδειγματικό Design Thinking στις περιπτώσεις Netflix και Airbnb,

Case Studies

Netflix Design Thinking Case Study

Το ιδανικό casestudy εταιρείας που διαχρονικά «καθοδηγείται» από DesignThinking είναι η Netflix. Και δεν υπάρχει καλύτερο….. αντίθετο παράδειγμα από το Blockbuster, τον ανταγωνιστή της, .

Πηγή: https://blog.experiencepoint.com/how-netflix-uses-design-thinking

Tο Netflix στο ξεκίνημά της ήταν μια υπηρεσία που παρέδιδε ταινίες DVD στους πελάτες απευθείας στην πόρτα τους μέσω ταχυδρομείου.

Αντίθετα, στην περίπτωση του Blockbuster, εδραιωμένου ηγέτη στην αγορά (9000 καταστήματα και ετήσια έσοδα $6 billion στο απόγειο της δύναμής του), έπρεπε να πάτε εσείς σε κατάστημα Blockbuster για να παραλάβετε τα DVD σας, και αν δεν επιστρέφατε τα DVD στην ώρα τους πληρώνατε και πρόστιμο.

Το Eπιχειρηματικό Μοντέλο της Netflix ήταν και παρέμεινε ένα καινοτόμο μοντέλο έως ότου οι εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης άρχισαν να προσφέρουν ταινίες κατά παραγγελία.

Γιατί κάποιος να παραγγείλει από το Netflix και να περιμένει μερικές μέρες να τις παραλάβει ταχυδρομικά, όταν θα μπορούσε να δει με streaming μια ταινία ανά πάσα στιγμή;

Ο τρόπος με τον οποίο και οι δύο εταιρείες ανταποκρίθηκαν σε αυτή τη μετατόπιση καθορίζει τη διαφορά μεταξύ παραδοσιακών και ευέλικτων επιχειρηματικών μοντέλων και απαντά στο γιατί οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να συνεργάζονται συνεχώς με τους πελάτες για να προωθήσουν την καινοτομία και να παραμείνουν στο παιχνίδι.

Ενώ το Blockbuster κράτησε σταθερό το επιχειρηματικό του μοντέλο, η Netflix στήριξε την στρατηγική της στην σχεδιαστική σκέψη για να γίνει ένας on-demandstreamingsite.

Aπάντησε έτσι στον ανταγωνισμό της καλωδιακής τηλεόρασης και, το πιο σημαντικό, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών του.

Όμως το Netflix δεν σταμάτησε εκεί.

Αναγνωρίζοντας την αξία της σχεδιαστικής σκέψης για να βελτιώνει συνεχώς το επιχειρηματικό της μοντέλο οι ομάδες του Netflix ενθαρρύνθηκαν να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες για να ευχαριστήσουν τους πελάτες ως ένα τρόπο για να αυξήσουν την πιστότητά τους και κατ’επέκταση  τα έσοδα τους.

  Το 2011, το Netflix άρχισε να δημιουργεί το δικό του περιεχόμενο, πρωτότυπες ταινίες και σειρές, που άλλαξαν το τοπίο της ψυχαγωγίας.

  Αναγνωρίζοντας ότι οι πελάτες διψούσαν για καλύτερο και πιο προκλητικό περιεχόμενο, δημιουργήθηκαν πρωτοποριακές εκπομπές που ήταν υπερβολικά προκλητικές για δίκτυα primetime αλλά που “καταβροχθίστηκαν” από το κοινό.

Το 2016, το Netflix άλλαξε ξανά, ανακατασκευάζοντας την αρχική του διεπαφή για να τραβήξει την προσοχή των πελατών από τη στιγμή που “προσγειώνονταν” στον ιστότοπο.

Αντί να προσφέρουν στατικές εικόνες ή αφίσες σειρών, πρόσθεσαν τρέιλερ που ξεκινούσαν καθώς ο πελάτης αρχίζει να κάνει scrolling.

Το Netflix αξιοποίησε επίσης την τεχνητή νοημοσύνη και τα προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για να δημιουργήσει μια μοναδική εμπειρία για κάθε θεατή με βάση τις συνήθειες προβολής του συγκεκριμένου πελάτη: «Επειδή παρακολουθήσατε…σας προτείνουμε…»

Δεν μεταμόρφωσε μόνο την εμπειρία του πελάτη στο Netflix, αλλά άλλαξε τις προσδοκίες τους και για κάθε άλλη εταιρεία ψυχαγωγίας.

Το Netflix προχώρησε σε όλες αυτές τις καινοτομίες με την λογική του DesignThinking, και διαδοχικό pivotingαναγνωρίζοντας ότι ο μόνη και καλύτερη στρατηγική είναι να παραμένετε πάντα προσηλωμένοι σε αυτό ακριβώς που θέλει να βιώσει ο κάθε πελάτης από την προσφερόμενη υπηρεσία.

Άυτή είναι η δύναμη τουDesignThinking

ΠΗΓΗ: https://blog.experiencepoint.com/how-netflix-uses-design-thinking

 

 

TheAirbnbCaseStudy

Θα δούμε πως το DesignThinking μετέτρεψε την Airbnb από μια αποτυχημένη Startup σε επιχείρηση $ billions.

Το 2009, η Airbnb κόντεψε να καταρρεύσει. Όπως τόσες πολλές startups, είχαν ξεκινήσει, αλλά σχεδόν κανείς δεν το είχε …προσέξει.

Τα έσοδα της εταιρείας ήταν σταθερά στα 200 $ την εβδομάδα και έπρεπε να μοιραστούν στους founders που ζούσαν στο SanFrancisco …..δια του 3.

TheAirbnbCaseStudy

Εκείνη την εποχή, η Airbnb ήταν μέρος του Y Combinator, επιταχυντή Hi-TechStartups που παρείχε και SeedFunding.

Ένα απόγευμα, η ομάδα των μελετούσε τα αποτελέσματα αναζήτησής της για καταχωρίσεις στη Νέα Υόρκη με τον PaulGraham του Υ Comcinator, προσπαθώντας να καταλάβει τι δεν λειτουργούσε, και δεν αυξάνονταν.

Αφού μελέτησε τον ιστότοπο χρησιμοποιώντας το προϊόν, o Joey Gebbia παρατήρησε ένα μοτίβο…. υπήρχε  μια ομοιότητα μεταξύ αυτών των 40 καταχωρίσεων. Η ομοιότητα  ήταν ότι οι φωτογραφίες ήταν …χάλια.

Οι Hosts χρησιμοποιούσαν τα τηλέφωνά τους με κάμερα ή και artwork από μικρές αγγελίες.

Στην πραγματικότητα δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι οι δυνητικοί πελάτες τους, δεν έκαναν κράτηση δωματίων επειδή δεν μπορούσατε καν να καταλάβουν πραγματικά τι ήταν αυτό για το οποίο θα πλήρωναν.

Ο Graham ( κόουτς της Y Combinator ), έριξε μια εντελώς μη «τεχνοκρατική» λύση στο πρόβλημα λέγοντάς τους:

Ταξιδέψτε στη Νέα Υόρκη, νοικιάστε μια φωτογραφική μηχανή, περάστε λίγο χρόνο με πελάτες που παρέχουν ακίνητα και αντικαταστήστε την ερασιτεχνική φωτογραφία με όμορφες φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης.

Η τριμελής ομάδα  πήρε την επόμενη πτήση για τη Νέα Υόρκη και αναβάθμισε όλες τις ερασιτεχνικές φωτογραφίες σε ωραίες περιγραφικές εικόνες.

Δεν υπήρχαν δεδομένα που να υποστηρίζουν αυτή την απόφαση αρχικά.

Απλώς πήγαν στην ΝΥ και το έκαναν.

Μια εβδομάδα αργότερα, το αποτέλεσμα ήταν ότι πως η βελτίωση των φωτογραφιών διπλασίασε τα εβδομαδιαία έσοδα στα 400 $ την εβδομάδα.

Αυτή ήταν η πρώτη οικονομική βελτίωση που είχε δει η εταιρεία σε περισσότερους από οκτώ μήνες.

Από εκείνη την στιγμή άλλαξε η πορεία της Airbnb.

Όπως είπαν οι founders «Είχαμε αυτή τη νοοτροπία της SiliconValley ότι έπρεπε να λύνουμε προβλήματα με κλιμακωτό τρόπο, γιατί αυτή είναι η ομορφιά του κώδικα. Σωστά?

Μπορείτε να γράψετε μια γραμμή κώδικα που μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα για έναν πελάτη, 10.000 ή 10 εκατομμύρια πελάτες

Για τον πρώτο χρόνο της επιχείρησης, καθίσαμε πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών μας προσπαθώντας να κωδικοποιήσουμε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε προβλήματα.

Η εμπειρία του joeGebbia με την αναβάθμιση φωτογραφιών απέδειξε ότι ο κώδικας από μόνος του δεν μπορεί να λύσει κάθε πρόβλημα που έχουν οι πελάτες.

Ενώ οι υπολογιστές είναι ισχυροί, υπάρχουν μόνο «τόσα πολλά» που μπορεί να επιτύχει μόνο το λογισμικό.

Οι επιχειρηματίες της SiliconValley τείνουν να αισθάνονται άνετα στους ρόλους τους ως “αναβάτες” πληκτρολογίου. Ωστόσο, το να βγαίνουν έξω για να συναντήσουν πελάτες, στον πραγματικό κόσμο είναι σχεδόν πάντα ο καλύτερος τρόπος για να ¨εμπλακείτε¨ στα προβλήματά τους και να βρείτε έξυπνες λύσεις.

Πηγή: https://review.firstround.com/How-design-thinking-transformed-Airbnb-from-failing-startup-to-billion-dollar-business

 

Επίλογος

Επιχειρηματική Καινοτομία σημαίνει:

  • Να βλέπεις αυτά που όλοι βλέπουν,
  • Να σκέπτεσαι αυτά που δεν έχει σκεφτεί κανείς άλλος, και
  • Να κάνεις αυτό που κανείς άλλος δεν τόλμησε!

Η καινοτόμος, δημιουργική σκέψη είναι το κλειδί για να γίνει κάποιος επιτυχημένος επιχειρηματίας. Είτε πρόκειται για την επινόηση ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, είτε προκειμένου να βρεθεί ένας καλύτερος τρόπος για την προώθηση υφιστάμενων προϊόντων ή υπηρεσιών.

Υ.Γ. Όπως πάντα η ολοκληρωμένη μελέτη βρίσκεται σε μορφή πλήρους παρουσίασης στην online βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ. Μπορείτε να την δείτε εδώ…