Branding: Χρήση της "Μάρκας" σας στην ψηφιακή εποχή - Weekly Post #25

Από  το … Livestock Branding στο Digital Branding

Θέλετε να μάθετε πως να εκμεταλλεύεστε την μάρκα σας (το brand). Διαβάστε το υπόλοιπο κείμενο για να πάρετε μια πρώτη γεύση και στη συνέχεια απολαύστε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση από την βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ.

Ή επιλέξτε να δείτε αμέσως την παρουσίαση πατώντας εδώ...

Θα ξεκινήσουμε με τον όρο brand κατά τα American Marketing Association (AMA)που έχει ως εξής:

«Τo Brand είναι ένα όνομα, όρος, σχέδιο, σύμβολο ή οποιoδήποτε άλλo χαρακτηριστικό «ταυτοποιεί» τα αγαθά ή τις υπηρεσίες ενός πωλητή ως ξεχωριστά από εκείνα άλλων πωλητών. Επιπρόσθετα ένα Brand είναι ένα “άυλο περιουσιακό στοιχείο" που προορίζεται να δημιουργήσει "διακριτές εικόνες/images  και συσχετίσεις/associations στο μυαλό των ενδιαφερομένων/stakeholders, δημιουργώντας έτσι οικονομικά οφέλη / αξίες». 

Brand ήταν  η μάρκα ή το σήμα που χάραζε μόνιμα ο ιδιοκτήτης στα ζώα του για να μην του τα κλέψουν, και branding ήταν λογικά η διαδικασία …μαρκαρίσματος.

Προφανώς το Branding διαφοροποιούσε θετικά και τους κτηνοτρόφους που τα ζώα τους ήταν πιο παραγωγικά, «ελευθέρας βοσκής» κλπ.

Και  επίσης προφανώς ήταν και είναι μια βάρβαρη και  οδυνηρή διαδικασία για τα ζώα, αν και πλέον υπάρχουν λιγότερο οδυνηρές λύσεις (Freeze vs Fire Branding).

Πως το Brand Positioning έγινε όρος του Μάρκετινγκ

Το Brand Positioning (βασική τοποθέτηση) χρησιμοποιείται εδώ και μερικές 10ετίες,  και ως εργαλείο επικοινωνίας για να προσεγγίσει και να προσελκύσει πελάτες- στόχο σε μια “πολυσύχναστη” (crowded) αγορά.

Κατά τον Guru της διαφήμισης David Ogilvy, ένα brand είναι "Το άθροισμα των άυλων χαρακτηριστικών ενός προϊόντος: το όνομα, η συσκευασία και η τιμή του, η ιστορία του, η φήμη του και ο τρόπος με τον οποίο διαφημίζεται."

 

     

H τακτική χρήση του όρου χρονολογείται από το 1972 όταν ο Al Ries και ο Jack Trout δημοσίευσαν μια σειρά άρθρων στο Advertising Age, με την ονομασία «The Positioning Era».

     Λίγο αργότερα, τα στελέχη διαφήμισης της Madison Avenue άρχισαν να αναπτύσσουν Positioning Statements και slogans για τους πελάτες τους και το Brand Positioning έγινε βασικός πυλώνας του Marketing και της Επικοινωνίας.

     Έκτοτε η έννοια του Brand Positioning επεκτάθηκε  ισχύει για προϊόντα με την ευρύτερη έννοια. Οι υπηρεσίες, οι τουριστικοί προορισμοί, οι χώρες, ακόμη και η σταδιοδρομία ατόμων μπορούν να επωφεληθούν από μια καλά αναπτυγμένη στρατηγική Positioning.  

Τι είναι Brand Positionig Statement και πως εκφράζεται

To Positioning Statement βασίζεται στα πάρα κάτω στοιχεία

Target market, Market category, Customer pains, Brand promise, Brand identity,  values και Mission.

Και εκφράζεται ως εξής

For [your target market] who [target market need], [your brand name] provides [main benefit that differentiates your offering from competitors] because [reason why target market should believe your differentiation statement.]

Η Εξίσωση των Πωλήσεων/ BBDO Discipline

      Προϋπόθεση για οποιαδήποτε πώληση είναι η προσφερόμενη αξία (λογική ή και συναισθηματική) να είναι μεγαλύτερη από το κόστος της αγοράς του προϊόντoς ή της υπηρεσίας και εκφράζεται από την εξίσωση:

    Selling = (Performance + Emotion)

                                 Price

      Προκειμένου να  επιτύχουμε πωλήσεις θα πρέπει:

  • Να Γνωρίζουμε τον Πρωταρχικό Πελάτη (Customer Persona)
  • Να Γνωρίζουμε το Πρόβλημά του (Problem Detection Research)
  • Να Τοποθετήσουμε το Brand μας ως Λύση στο πρόβλημα (Brand Positioning)
  • Να Επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά (Targeted Media/Content)

Πηγή:  BBDO Discipline, 10ετία ‘80

Σας θυμίζει κάτι το BBDO Discipline?

Εμπεριέχει Startup έννοιες όπως Customer Discovery & Validation, Problem – Solution Fit, Product- Market Fit κλπ.

Τι  λέτε, πάμε στην βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ να δούμε για το Branding & Logo in the Digital Era, και ακόμη πως θα φτιάξετε το δικό σας logo με ελάχιστο κόστος ή και δωρεάν.

Ελάτε, έχετε πολλά να κερδίσετε…

Πρόσκληση σε γεύμα στην Βιβλιοθήκη μας...

.