KEMEL logo

Αναστέλλει τη λειτουργία του το Locish

Ακόμη ένα startup γίνεται γνωστό μέσα σε λίγες εβδομάδες ότι ακολουθεί την πορεία της αναστολής της δραστηριότητας του. Πρόκειται για το Locish, που είχε λάβει μάλιστα χρηματοδότηση από δύο Jeremiefunds (Odyssey Partners και Openfund II)συνολικού ύψους41.000 ευρώ (333.000 και 208.000 ευρώ αντίστοιχα).

To Locish είχε σαν όραμα να κάνει την ανακάλυψη εστιατορίων και χώρων διασκέδασης, μια «κοινωνική» υπόθεση μεταξύ των κατοίκων της πόλης. Οι χρήστες του Locish μπορούσαν να απευθυνθούν στην κοινότητα της εφαρμογής για οτιδήποτε ήθελαν σχετικά με φαγητό ή ποτό, και λάμβαναν προτάσεις σε πραγματικό χρόνο από μέλη της κοινότητας. Η εφαρμογή από την αρχή είχε στόχο να διεισδύσει στην παγκόσμια αγορά, ανταγωνιζόμενοι μεγάλους παίκτες του χώρου όπως το Yelp, το Foursquare και τοTripAdvisor. Λειτούργησε στην Αθήνα, το Σαν Φρανσίσκο και τη Νέα Υόρκη.

«Δυστυχώς όμως ο χώρος των social εφαρμογών, όπως είναι το Locish, είναι αρκετά ανταγωνιστικός. ToLocish δεν κατάφερε να πιάσει τους υψηλούς στόχους που απαιτούνται για να παραμείνει ενεργό στην αγορά. Λαμβάνοντας υπόψην τα δεδομένα, η εταιρία Locish αποφάσισε να αναστείλει την λειτουργία της εφαρμογής, ευχαριστώντας θερμά όλους τους χιλιάδες χρήστες της», αναφέρεται στην ενημέρωση που απέστειλαν στους χρήστες οι ιδρυτές της εφαρμογής Γρηγόρης Ζωντανός και ΆλεξΧριστοδούλου.

Το Startupper.gr επικοινώνησε με τους ιδρυτές του Locish οι οποίοι αναφέρθηκαν στους λόγους για τους οποίους δεν προχώρησε η προσπάθεια της εταιρείας. Ειδικότερα αυτό που δεν λειτούργησε και πήγε πίσω, το αρχικό μοντέλο του Locish, με το οποίο οι ιδρυτές του, Αλέξη Χριστοδούλου και Γρηγόρης Ζωντανός, στόχευαν να «κατακτήσει» – αρχικά – την αμερικανική αγορά ήταν το Q&A. Αυτό λοιπόν, σύμφωνα με τους συνιδρυτές του Locish, ήταν και το βασικό στοιχείο που αποθάρρυνε τους χρήστες οι οποίοι «γύρισαν την πλάτη» σε μια κατά τα άλλα πολλά υποσχόμενη προσπάθεια η οποία αγκαλιάστηκε ιδιαίτερα από τα ΜΜΕ στην Ελλάδα.

«Ο στόχος μας ήταν να φτιάξουμε μια Q&A εφαρμογή με την οποία οι άνθρωποι θα ανακάλυπταν που μπορούν να φάνε και να διασκεδάσουν στην πόλη. Όπως διαπιστώσαμε στην πορεία, παρ” όλη την άριστη υλοποίηση, υπήρχε εγγενές πρόβλημα στο μοντέλο του Q&A. Ενώ στις παραδοσιακέςcontent-based λύσεις όπως το Yelp, το 1% των χρηστών παράγει περιεχόμενο και το 99% το καταναλώνει αμέτοχο, στις Q&A εφαρμογές ακόμα και αυτός που θέλει να καταναλώσει το περιεχόμενο πρέπει να γίνειcreator (της ερώτησης). Κάτι που συμβαίνει με δυσκολία, και έτσι αφενός δεν παράγεται περιεχόμενο με γοργούς ρυθμούς, αφετέρου δυσκολεύει το virality της εφαρμογής. Στα ίδια συμπεράσματα έφτασε και η εφαρμογή Jelly – με τους οποίους επικοινωνούσαμε – η οποία έχοντας απεριόριστους πόρους και δημοσιότητα, λόγω του ιδρυτή της Biz Stone (co-founder του Twitter), έχοντας ξεκινήσει με 500 χιλιάδες χρήστες, δεν κατάφερε να κάνει το Q&A μοντέλο να λειτουργήσει, και εγκατέλειψαν το project αρκετά σύντομα», αναφέρει ο Γρηγόρης Ζωντανός.

Έτσι οι δύο ιδρυτές της Locish αποφάσισαν να αναστείλουν το εγχείρημα τους, αποδεχόμενοι ότι το μοντέλο δεν μπορούσε να λειτουργήσει και ότι τελικά το αποτέλεσμα να ήταν θα ήταν να «κάψουν» το σύνολο των κεφαλαίων με το οποίο είχε χρηματοδοτηθεί το συγκεκριμένο startup.

«Τα προϊόντα που απευθύνονται σε consumers είναι δύσκολο να πετύχουν. Πόσο μάλλον όταν δεν είναι «χρηστικά» προϊόντα, αλλά πλατφόρμες όπου ο κόσμος καλείται να ξοδεύει τον ελεύθερό του χρόνο χωρίς να πληρώνει. Εάν όμως πετύχει ένα τέτοιο app, η επιτυχία θα είναι τεράστια. Είναι εφαρμογές υψηλού ρίσκου και υψηλού κέρδους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αυτό που διαπιστώσαμε από την εμπειρία μας, για να έχεις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας σε ένα τέτοιο εγχείρημα, μία ομάδα χρειάζεται πολλούς πόρους για να μπορέσει να επιβιώσει για αρκετό διάστημα μέχρι να βρει το product-market fit, καθώς επίσης συνεχή πρόσβαση σε δημοσιότητα προκειμένου να προσελκύει τακτικά κύματα χρηστών που θα βοηθήσουν στο validation. Κατά συνέπεια, έχουν προβάδισμα τα social app που γεννιούνται στην καρδιά του οικοσυστήματος της Silicon Valley και έχουν πρόσβαση σε πόρους και διασυνδέσεις», τονίζει ο Γρηγόρης Ζωντανός για το πόσο εύκολο είναι να πετύχει ένα social mobile app.

«Πιστεύουμε ότι κάθε startup οφείλει στον εαυτό της να ταξιδέψει στη Silicon Valley. Όχι απαραίτητα για να δραστηριοποιηθεί εκεί ή να επιδιώξει επενδύσεις από εκεί, αλλά για να έχει πλήρη επίγνωση πως λειτουργεί το πιο ανταγωνιστικό οικοσύστημα στην τεχνολογία σήμερα. Για εμάς η εμπειρία ήταν ανεκτίμητη, καθώς καταλάβαμε ποιους έχουμε να ανταγωνιστούμε, πως σκέφτονται, πως αναπτύσσονται. Από την άλλη, το Σαν Φρανσίσκο είναι μια πόλη όπου ο κόσμος χρησιμοποιεί οτιδήποτε καινούριο υπάρχει, και μπορείς να δεις σήμερα τι δουλεύει και τι δε δουλεύει, και τι θα έρθει στην Ευρώπη μετά από 2-3 χρόνια», αναφέρει σχετικά με την εμπειρία των ΗΠΑ ο Γρ. Ζωντανός.

Σε ό,τι αφορά στα επόμενα σχέδια των δύο δημιουργών του Locish, ο Γρηγόρης Ζωντανός τονίζει στοStartupper.gr ότι οι δυο τους θα επιχειρήσουν και πάλι σύντομα μαζί.

«Το να βρεις συνιδρυτή που αλληλοσυμπληρώνεσαι σε ικανότητες και έχεις κοινό όραμα είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο, και είναι απαραίτητο για να αντεπεξέλθει η ιδρυτική ομάδα στις μεγάλες δυσκολίες του ταξιδιού. Είναι ένα ρίσκο που μας βγήκε, και θα το εξαργυρώσουμε στην επόμενη προσπάθεια. Όσον αφορά τα σχέδιά μας, είμαστε σε πολύ δημιουργική φάση, και κινούμαστε προσεκτικά και μελετημένα προς το επόμενο εγχείρημα», δηλώνει.

Σε κάθε περίπτωση μπορεί η είδηση αυτή να μην είναι θετική (αποτελεί το δεύτερο «αρνητικό» νέο μετά τοCookisto που ακολούθησε την πορεία της ολοκλήρωσης της δραστηριότητας του και το οποίο επίσης έτυχε μεγάλης δημοσιότητας από τα ΜΜΕ στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να «αγγίξει» τους χρήστες), καθώς δεν μιλάμε ούτε για κάποια νέα επένδυση, ούτε για κάποιο «exit», αλλά θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η πιθανότητα της αποτυχίας, στα startups, είναι μεγαλύτερη από αυτή της επιτυχίας, εξάλλου στις ΗΠΑ, «μητέρα» των startup, είναι γνωστός και κυρίως αποδεκτός ο «κανόνας» 9/10 σε ότι αφορά τις αποτυχίες.

Πηγηemea.gr