KEMEL logo

7 βασικά σημεία στη σύνταξη προϋπολογισμού μικρής επιχείρησης

Κάθε επιχείρηση αποβλέπει στην επιτυχία .Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε έναν προϋπολογισμό που θα κρατήσει τα οικονομικά σας σε τάξη.

Παρακάτω βρείτε τα επτά βασικά στοιχεία ενός προϋπολογισμού, τα οποία πρέπει να λάβει υπόψη ένας ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης.

 

1. Τηρήστε ξεχωριστά  τα οικονομικά της μικρής σας επιχείρησής από τα προσωπικά σας

Μπορεί να  φαίνεται ευκολότερο να τα τηρούμε μαζί , αλλά μπορεί να οδηγήσει σε επιπλοκές στην περαιτέρω πορεία. Κρατήστε ένα αρχείο των εξόδων της επιχείρησής σας για να επωφεληθείτε τυχόν  φορολογικά οφέλη. Επίσης, το  να χρησιμοποιείτε προσωπικά χρήματα για να χρηματοδοτήσετε την επιχείρησή σας, αυξάνει των κίνδυνο της προσωπικής σας ευθύνης.

Τα οικονομικά της επιχείρησης καθώς και τα προσωπικά σας  είναι εξίσου σημαντικά για την επιτυχία του  στόχου  σας και το να  τα τηρούμε ξεχωριστά  θα βοηθήσει στην  επιτυχή επίτευξή του..

 

2. Καταγράψετε  τις δαπάνες σας

Στη συνέχεια, θα πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης σε καθημερινή και μηνιαία βάση. Καταγράψετε  όλες τις δαπάνες όπως το ενοίκιο, τη μισθοδοσία, τις προμήθειες, τις υπηρεσίες, τους φόρους, κλπ. Κάντε βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προβλέψεις των εξόδων σας.

 

3. Προϋπολογίζετε  για αυτά που επιθυμείτε να πετύχετε

Αν σχεδιάζετε τρόπους βελτίωσης της επιχείρησής σας, εάν και εφόσον είναι απαραίτητες,  φροντίσετε  να προϋπολογίσετε το κόστος  και να δημιουργήσετε ένα απόθεμα ώστε να μπορείτε να πραγματοποιήσετε τις σχετικές βελτιώσεις.  Εάν δεν είναι απαραίτητες   για την λειτουργία της επιχείρησής σας, τότε δεν  υπάρχει λόγος να μπείτε στην διαδικασία να προσφύγετε σε δανεισμό.

 

4. Να φροντίσετε να γνωρίζετε  τί εισόδημα προσδοκάτε  από την επιχείρησή σας

Εάν  βασίζεστε στην επιχείρησή σας  για το  οικογενειακό σας  εισόδημα,  απαιτείται κάποιος προγραμματισμός και να γνωρίζετε το ποσό που αναμένετε να έχετε κάθε μήνα. Εάν δεν  το γνωρίζετε, τότε δεν μπορείτε  να προϋπολογίσετε  το πώς και πού θα διαθέσετε τα χρήματά σας.

 

5. Βάλτε έναν στόχο αποταμίευσης για τυχόν επέκταση της επιχείρησης η για την ασφάλεια και προστασία.

Ξεκινήστε ένα σχέδιο αποταμίευσης για την επιχείρησή σας προκειμένου να επεκταθείτε, να προσλάβετε περισσότερους ανθρώπους και να εξασφαλίσετε ασφάλεια για την οικογένειά σας. Είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να αποταμιεύουν μικρά χρηματικά ποσά για  να μπορούν να πέτυχουν μακροπρόθεσμη οικονομική ευημερία. Οι  περισσότεροι δυσκολεύονται  να αποταμιεύσουν χρήματα, καθώς πολλοί από αυτούς έχουν πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς όταν ξεκινούν. Η αποταμίευση  από την αρχή θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε κάποιο μαξιλάρι για τους  δύσκολους μήνες, όποτε προκύψουν.

 

6. Ψάξτε για τομείς  όπου μπορείτε να μειώσετε το κόστος

Η αυτοτέλεια  και η φειδώ θα σας βοηθήσουν να πετύχει η μικρή σας επιχείρηση. Συνιστώ να καταγράφετε τα  έξοδά σας κάθε μήνα και να εξετάζετε πού και πώς  μπορείτε να μειώσετε το κόστος. Υπάρχουν πάντα τρόποι για να εξοικονομήσετε χρήματα και να διαχειριστείτε  την επιχείρησή σας αποτελεσματικά χωρίς να επηρεάσετε την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

 

7. Να είστε ρεαλιστικοί

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες για τα έσοδα και δαπάνες της επιχείρησης.  Να είστε συντηρητικοί στις προβλέψεις σας (ιδιαίτερα για τα έσοδα) και να τις αναθεωρείτε περιοδικά, αν  απαιτείται. Κάνετε την έρευνά σας και μην επεκτείνεστε  πολύ γρήγορα.

Ο προϋπολογισμός είναι απαραίτητος για την επιτυχία της μικρής επιχείρησής σας. Είναι σημαντικό να διατηρείτε τα προσωπικά σας οικονομικά ξεχωριστά από  αυτά  τα εταιρικά, ώστε να ξέρετε ακριβώς πού πηγαίνουν τα χρήματά σας και να είστε σε θέση να προσκομίσετε εύκολα τεκμηρίωση για τους φόρους της  επιχείρησής  σας.

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ                                   https://www.score.org/blog/7-budgeting-basics-small-business-owners