KEMEL logo

7 συνηθισμένα λάθη μάρκετινγκ που μπορούν να βλάψουν την επιχείρησή σας

Πολλοί επιχειρηματίες πέφτουν θύματα κάποιων κοινών λαθών μάρκετινγκ που μπορεί να έχουν καταστρεπτικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους. Αποφύγετε  κάποια από αυτά τα λάθη που  κρατούν τους πελάτες σας μακριά:

Λάθος 1. Μάρκετινγκ χωρίς καθορισμό στόχου

Ότι είδους μάρκετινγκ και αν κάνετε, Ψηφιακό, Παραδοσιακό, Direct Mail marketing ή word-of-mouth, το πρώτο πράγμα που χρειάζεστε είναι η σωστή στόχευση. Χωρίς αυτή, πώς θα ξέρετε εάν το μάρκετινγκ σας λειτούργησε; Ξεκινήστε θέτοντας συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους για κάθε καμπάνια μάρκετινγκ, όπως "αυξήστε την εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας κατά 10% αυτό το τρίμηνο". Με γνώμονα έναν στόχο συγκεκριμένο, μετρήσιμο, ρεαλιστικό, και οριοθετημένο χρονικά, θα είστε σε θέση να σχεδιάσετε επιτυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ.

 

Λάθος 2. Παραμελείτε τους υπάρχοντες πελάτες σας

Πολλές μικρές επιχειρήσεις επικεντρώνουν όλη την προσπάθειά τους στην προσέλκυση νέων πελατών. Ενώ οι νέοι πελάτες είναι σημαντικοί, οι υπάρχοντες πελάτες που επιστρέφουν και ξανά αγοράζουν είναι ακόμη πιο πολύτιμοι. Δημιουργήστε ένα σχέδιο μάρκετινγκ για να είστε σε επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες σας. Εργαστείτε για να ενισχύσετε το «δέσιμο» με την εταιρία σας και να τους κάνετε να αγοράζουν από εσάς όλο και πιο συχνά.

 

Λάθος 3. Μάρκετινγκ χωρίς σχέδιο

Κανένας ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης δεν θέλει να σπαταλήσει χρήματα, αλλά αυτό ακριβώς θα κάνετε αν ξεκινήσετε το μάρκετινγκ χωρίς να ακολουθήσετε ένα συγκεκριμένο σχέδιο. Μάθετε ποια κανάλια μάρκετινγκ  απευθύνονται στο κοινό-στόχο σας και αναπτύξτε ένα σχέδιο για τα κανάλια που θα επιτύχουν οικονομικά και αποτελεσματικά τους στόχους μάρκετινγκ. Το σχέδιό σας πρέπει να περιλαμβάνει το χρόνο, τη συχνότητα και το κόστος, ώστε να λαμβάνεται υπόψη κάθε πτυχή.

 

Λάθος 4. Μη διαχείριση της φήμης σας

Το word-of-mouth ήταν πάντα απαραίτητο για την εμπορία μιας μικρής επιχείρησης και σήμερα έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Είτε η επιχείρησή σας είναι B2B ή B2C, πρέπει να κρατήσετε ψηλά τη φήμη της. Χρησιμοποιήστε εργαλεία για την παρακολούθηση των ιστότοπων αξιολόγησης (review sites) και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης όπου υπάρχει παρουσία της επιχείρησής σας. Απαντήστε γρήγορα σε θετικές και αρνητικές αναρτήσεις, σχόλια και κριτικές.

 

Λάθος 5. Δεν «ζητάτε» την πώληση

Μερικοί πωλητές επικεντρώνονται στην «πώληση»  της εταιρίας  αντί  να «ζητούν» τη πώληση προϊόντος. Βλέπετε σε πολλές ενέργειες μάρκετινγκ να γίνεται  το ίδιο λάθος:  το μάρκετινγκ να απευθύνεται (και συχνά μιλάει με έπαρση) για την εταιρεία και το προϊόν ή την υπηρεσία στους δυνητικούς ή υποψήφιους πελάτες, αλλά να μην τους ζητά να κάνουν κάτι. Βεβαιωθείτε ότι κάθε κομμάτι του μάρκετινγκ που δημιουργείτε έχει μια έκκληση για δράση όπως η μετάβαση στον ιστότοπό σας, η πραγματοποίηση ραντεβού ή η συμπλήρωση κάποιου εντύπου ή φόρμας.

 

Λάθος 6. Αναμένετε άμεσα αποτελέσματα

Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων περνούν από τη μια ιδέα μάρκετινγκ στην άλλη, χωρίς να ακολουθούν ένα σχέδιο και μια τακτική μάρκετινγκ αρκετά μακρόπνοη για να φέρει αποτελέσματα. Είτε κάνετε βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, μάρκετινγκ μέσω κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης ή δημόσιες σχέσεις, χρειάζεται χρόνος για να έχετε αποτελέσματα. Σταματήστε να «κυνηγάτε» την πιο πρόσφατη τάση στο μάρκετινγκ και να εστιάσετε στους πελάτες σας. Δημιουργήστε μάρκετινγκ που θα τους εκπαιδεύει για το τι μπορεί να κάνει το προϊόν ή η υπηρεσία σας γι 'αυτούς, προωθήστε το μέσα από τα σωστά κανάλια επικοινωνίας και δώστε του χρόνο να δουλέψει για εσάς.

.

Λάθος 7. Δεν παρακολουθείτε τα αποτελέσματα του μάρκετινγκ σας

Χωρίς να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα, δεν θα ξέρετε εάν το μάρκετινγκ σας λειτουργεί. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό: Τα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ της σημερινής εποχής σας επιτρέπουν να συλλέγετε περισσότερα δεδομένα από ποτέ, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ανταποκρίνονται στα μηνύματα μάρκετινγκ. Μάθετε να χρησιμοποιείτε τα εργαλεία ανάλυσης που προσφέρονται από τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, τις υπηρεσίες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλες εφαρμογές μάρκετινγκ. Μαθαίνοντας το τι λειτουργεί και τι όχι, θα είστε σε θέση να τελειοποιήσετε το μήνυμα μάρκετινγκ και να έχετε όλο και καλύτερα αποτελέσματα.

 

Το μάρκετινγκ είναι μια ιδέα που φοβίζει πολλούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, αλλά δεν θα πρέπει. Διορθώστε τα επτά παραπάνω  λάθη και αφήστε το μάρκετινγκ να δουλέψει για την επιχείρησή σας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ

Shttps://www.sba.gov/blog/marketing-mistakes-can-haunt-your-business