6 σημεία που συχνά παραβλέπονται στους ιστοτόπους μικρών επιχειρήσεων

Μια ιστοσελίδα είναι πλέον απαραίτητη για κάθε μικρή επιχείρηση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές κακές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, γεγονός που δείχνει ότι πολλοί επιχειρηματίες δεν έχουν αντιληφθεί τα βασικά του σχεδιασμού και της ανάπτυξης ιστοσελίδων.

Εάν ξεκινάτε τώρα με τον ιστότοπό σας, ή αν ήδη έχετε έναν, σημειώστε τα παρακάτω 6 σημεία για να βεβαιωθείτε ότι είστε σε σωστό δρόμο:

1. Οι πληροφορίες για επικοινωνία να είναι εύκολα προσβάσιμες

Όσο μεγάλο πλήθος πληροφοριών και αν έχετε στον ιστότοπό σας, οι πελάτες θα θελήσουν να επικοινωνήσουν μαζί σας. Η παροχή πρόσθετου τρόπου επαφής μαζί σας, πέρα από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή μια φόρμα επικοινωνίας, όχι μόνο επιτρέπει στους πελάτες να λαμβάνουν απαντήσεις πιο γρήγορα, αλλά βοηθά και στη δημιουργία οικειότητας με την επιχείρησή σας.

Σκεφτείτε το: Θα θέλατε να συνεργαστείτε με μια εταιρεία που εμφανίζεται να μην έχει διεύθυνση ή αριθμό τηλεφώνου; Διευκολύνετε τους πελάτες σας να έρχονται σε επαφή μαζί σας προσθέτοντας έναν αριθμό τηλεφώνου, διεύθυνση skype ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας, και όχι μόνο στις σελίδες "Σχετικά-About" ή "Επαφή-Contact". Κάποια άτομα θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν φόρμες επικοινωνίας, αλλά η παροχή μιας άλλης επιλογής, όπως ενός αριθμού τηλεφώνου, θα αυξήσει τους πελάτες και τις πωλήσεις.

2. Βελτιστοποίηση της Μηχανής Αναζήτησης (SEO-Search Engine Optimization)

Για έναν ιδιοκτήτη νέας ή μικρής επιχείρησης, το SEO μπορεί να ακούγεται ως φανταχτερός όρος εταιρικού μάρκετινγκ και όχι κάτι για το οποίο πρέπει να εντείνουν την προσοχή τους. Αυτό είναι κάτι που δεν ισχύει.

Ακόμη και οι μικρές επιχειρήσεις πρέπει να ασχολούνται με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης. Σίγουρα θέλετε να εμφανίζεται ο ιστότοπός σας στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν οι πελάτες αναζητούν το όνομα της επιχείρησής σας, αλλά και όταν αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Αυτό δεν απαιτεί κάποια μυστική δεξιότητα ninja, ούτε παραπλανητικές τεχνικές που στην πραγματικότητα θα μπορούσαν να βλάψουν τη σειρά κατάταξης της καταχώρισής σας. Απλά πρέπει να γνωρίζετε τις λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι πελάτες σας και να τις χρησιμοποιείτε σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας. Συμπεριλάβετε χαρακτηριστικές φωτογραφίες και βίντεο, ονομάστε σωστά τις σελίδες σας και χρησιμοποιήστε στατικές διευθύνσεις αντί των URL που δημιουργούνται δυναμικά.

Καθώς μαθαίνετε περισσότερα για το SEO, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πιο εξελιγμένες μεθόδους, αλλά όταν ξεκινάτε, εάν εφαρμόσετε τα βασικά θα διασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας εμφανίζεται όταν οι πελάτες σας αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

3. Πρόσκληση για Ενέργεια (Call to Action)

Όταν οι πελάτες επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, τι θέλετε να κάνουν; Πουλάτε κάτι; Προσπαθείτε να τους κατευθύνετε κάπου; Προσπαθείτε να τους προσελκύσετε για να επισκεφθούν το κατάστημά σας; Ό, τι κι αν επιδιώκετε με τον ιστότοπό σας, θα πρέπει να το καταστήσετε σαφές στους πελάτες, ζητώντας τους πραγματικά να κάνουν κάτι.

Διευκρινίστε στους επισκέπτες τι θέλετε να κάνουν: να βάλουν προϊόντα σε ένα καλάθι, να εγγραφούν σε ένα ενημερωτικό δελτίο, να ζητήσουν μια προσφορά κλπ.

Χρησιμοποιείστε την κατάλληλη γλώσσα και τραβήξτε την προσοχή τους στην «Πρόσκληση για Ενέργεια» εισάγοντας ένα μοναδικό και ελκυστικό στοιχείο σχεδιασμού, όπως μια διαφορετική γραμματοσειρά ή ένα προκλητικό χρώμα.

4. URL εύκολο στην απομνημόνευση

Το URL ή το όνομα του ιστοτόπου της επιχείρησής σας είναι η διεύθυνση που πρέπει να πληκτρολογήσουν οι πελάτες σας για να φτάσουν στον ιστότοπό σας. Θα καταστεί μέρος της επωνυμίας της εταιρείας σας, οπότε επιλέξτε κάτι καλό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διαλέξετε διεύθυνση στο ιντερνετ που είναι εύκολο να την θυμάται κάποιος και να λέει στους πελάτες σας ποιος είστε και τι κάνετε.

Ακόμα κι αν η ονομασία που προτιμάτε είναι ήδη κατηλειμμένη, μπορείτε να κάνετε μικρές τροποποιήσεις, όπως η προσθήκη μιας πόλης ή περιοχής στη διεύθυνση, για να χρησιμοποιήσετε το όνομα που προτιμάτε. Εάν είναι δυνατόν, χρησιμοποιήστε ένα .com ή .gr αντί για το .net ή το .biz, το οποίο οι περισσότεροι πελάτες ξεχνούν να χρησιμοποιούν.

5. Κριτική και μαρτυρίες

Πάντα μπορείτε να πείτε στον κόσμο για την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων σας και πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη ζωή των πελατών σας. Όμως είναι κάτι εντελώς διαφορετικό όταν κάποιος τρίτος σας πλέκει το εγκώμιο. Δείξτε στους πελάτες σας ότι μπορείτε να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες τους, προσθέτοντας πραγματικές μαρτυρίες στον ιστότοπό σας. Αν ξεκινάτε τώρα και δεν έχετε ακόμη μαρτυρίες, δεν πειράζει.

Μην φοβάστε να ζητήσετε από τους πελάτες να καταθέσουν την μαρτυρία τους, καθώς πολλοί θα είναι πρόθυμοι να σας δώσουν μια καλή κριτική που θα αναρτήσετε στον ιστότοπό σας. Μπορείτε επίσης να δώσετε οπτική απόδειξη για τις δυνατότητές σας, συμπεριλαμβάνοντας φωτογραφίες της δουλειάς σας, παραδείγματα εργασιών που έχετε ολοκληρώσει και δείγματα για το τι είστε σε θέση να κάνετε.

Για πολλούς πελάτες, ο ιστότοπός σας είναι η πρώτη εντύπωση της επιχείρησής σας, οπότε πρέπει να το κάνετε καλά.

6. Διαισθητική πλοήγηση

Ενώ θέλετε να είστε δημιουργικοί και εντυπωσιακοί με το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας, θέλετε επίσης οι επισκέπτες να μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα και να βρουν αυτό που αναζητούν. Επομένως, πρέπει να ακολουθήσετε τις συμβατικές μεθόδους σχεδίασης ιστοσελίδων (όπως την προσθήκη δυνατότητας αναζήτησης και μενού πλοήγησης με αναπτυσσόμενα μενού στην κορυφή της σελίδας), έτσι ώστε ο ιστότοπος να είναι οικείος και εύκολος στη χρήση.

Να θυμάστε ότι οι χρήστες του διαδικτύου είναι ανυπόμονοι. Έχουν μικρό χρονικό διάστημα συγκέντρωσης της προσοχής τους, και συνεπώς πρέπει να είναι εύκολο να βρουν τις σημαντικές πληροφορίες. Οι περισσότεροι χρήστες θα σαρώσουν τη σελίδα που θα ανοίξουν για πρώτη φορά, θα ελέγξουν αν περιέχει αυτό που ψάχνουν και μόνο εάν το βρουν θα εμβαθύνουν και θα ασχοληθούν περισσότερο. Χρησιμοποιείστε παραγράφους, επικεφαλίδες και παραπομπές για να δώσετε στους επισκέπτες τις πληροφορίες που χρειάζονται γρήγορα.

Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας μικρών επιχειρήσεων δεν είναι απαραιτήτως δύσκολος, αλλά υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να λάβετε υπόψη. Με την εστίαση στα βασικά, θα δείτε τα πρώτα αποτελέσματος. Στη συνέχεια μπορείτε να εργαστείτε για να εξελίξετε τον ιστότοπό σας.

 

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ   

https://www.score.org/blog/6-often-overlooked-small-business-website-basics