KEMEL logo

5 τρόποι να μεγιστοποιήσεις το αποτέλεσμα ενεργειών μάρκετινγκ

Μία πρόσφατη έρευνα  έγινε από στις ΗΠΑ με θέμα μικρές επιχειρήσεις (με λιγότερους από 10 υπαλλήλους) και αφορούσε τις τακτικές marketing που χρησιμοποιούν, διαπίστωσε τα παρακάτω:

Παρά το μικρό τους μέγεθος, οι μικρές επιχειρήσεις γενικά κάνουν ήδη χρήση του digital marketing

Περισσότερα από τα 2/3, (68,8%) της αγοράς δραστηριοποιούνται και με τους δύο τρόπους online and offline. Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, (52,7%), θεωρούν την  online παρουσία τους ΄΄πολύ σημαντική΄΄ όσον αφορά το marketing, ενώ το 30,4% το θεωρούν απλά σημαντικό.

Εντούτοις, υπάρχει πολύ δρόμος ακόμη. Περισσότεροι από το ¼ (28,9%) των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι δεν ακολουθούν και τους δύο τρόπους online and offline. Ακόμη και αυτοί που λειτουργούν και με τους δύο τρόπους συχνά αποτυγχάνουν να παρουσιάσουν ένα ενιαίο branding. To 1/3  περίπου των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων δηλώνουν ότι λειτουργώντας με συνέπεια και με τους δύο τρόπους, αναπτύσσουν μία εμπορική ταυτότητα η οποία αναμένεται να έχει έναν ΄΄ ουσιώδη ΄΄ αντίκτυπο στα οικονομικά της επιχείρησης, ενώ το 1/4 πιστεύει ότι θα έχει ΄΄σημαντικό΄΄ αντίκτυπο. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην Ελλάδα.

Πως μπορείς να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα του Marketing Plan;  Παρακάτω θα βρεις μερικές χρήσιμες παρατηρήσεις:

  1. Βεβαιώσου ότι το site σου είναι λειτουργικό. Λιγότεροι από το 1/3, (32,7%) των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων δηλώνουν στην έρευνα ότι το site τους είναι πρώτη προτεραιότητα στο marketing. Παρόλα αυτά  ακόμη και αν το site σου δεν είναι η κύρια φροντίδα σου πρέπει να το διατηρείς σε καλή κατάσταση. Βεβαιώσου ότι το είναι λειτουργικό και φιλικό προς τον χρήστη. Πολύς κόσμος ψάχνει για τοπικές επιχειρήσεις στο smartphone του και η Google ΄΄επιβραβεύει΄΄ με  υψηλότερη βαθμολογία τα sites που είναι περισσότερο λειτουργικά και φιλικά προς αυτόν. Να αναρτήσεις στο site σημαντικές πληροφορίες όπως τη διεύθυνση σου, ώρες λειτουργίας και αριθμούς τηλεφώνων έτσι ώστε να είναι εύκολα να τα βρουν και διατήρησε το site σου πάντα ενημερωμένο.
  2.  Προσπάθησε να κάνεις online διαφήμιση. Μόνο το 6,6% των μικροϊδιοκτητών περιγράφουν στην έρευνα ότι η online advertising είναι προτεραιότητα τους στο marketing. Παρόλα αυτά, όταν η διαφήμιση παρουσιασθεί σωστά μπορεί να είναι αποτελεσματική και οικονομική. Από τη στιγμή που οι πιθανοί πελάτες σου ψάχνουν για επιχειρήσεις online, βλέποντας τη διαφήμισή σου να εμφανίζεται, ερευνούν τι πουλάς και αυτό μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου
  3. Ανέβασε την επιχείρηση σου σε online καταλόγους. Μόνο το 5% από αυτούς που απάντησαν στην έρευνα δηλώνουν ότι η συμμετοχή τους στους online καταλόγους αποτελεί τη σημαντική μέθοδο του marketing γι αυτούς. Αλλά αν η επιχείρηση σου είναι από αυτές που προσελκύουν τοπικούς πελάτες, οι online κατάλογοι είναι ζωτικής σημασίας για να φέρουν πελάτες στην πόρτα σου. Επιπλέον, είναι εύκολο και γενικά άνευ κόστους να ανεβάσεις την επιχείρησή σου σε τοπικούς καταλόγους όπως είναι το Google My Business ή το Yelp. Για να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα από τους online καταλόγους, βεβαιώσου ότι  το όνομα της επιχείρησης, η διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου είναι ακριβώς τα ίδια σε όλους τους καταλόγους, διότι αν διαφέρουν έστω και λίγο, οι μηχανές έρευνας θα βλέπουν τις διαφορές και θα θεωρούν ότι πρόκειται για διαφορετικές επιχειρήσεις.
  4. Μη βασίζεσαι αποκλειστικά στα Marketing Social Media. Τα Social Media είναι η κυρίαρχη μέθοδος marketing που χρησιμοποιείται από τους μικροϊδιοκτήτες. Το 53,3% δηλώνει ότι σε αυτή  τη μέθοδο εστιάζουν την προσοχή τους. Εν τούτοις, ενώ τα social media marketing είναι σημαντικά, επικεντρώνοντας όλη σου την προσπάθεια σαυτό μπορεί να γίνεις ευάλωτος. Τι θα συμβεί αν το κύριο social network που στηρίζεσαι προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στον αλγόριθμό του ή ξαφνικά μειωθεί η αποδοχή του;
  5. Προώθησε μία ενιαία εικόνα της επιχείρησης σου. Πάνω από τους μισούς μικροεπιχειρηματίες δήλωσαν ότι οι επαγγελματικές κάρτες είναι η κύρια έντυπη μέθοδος marketing. Επίσης χρησιμοποιούνται η έντυπη διαφήμιση και οι σημάνσεις – ταμπέλες. Οπουδήποτε και αν είσαι, στο online marketing, στα social media ή στην έντυπη διαφήμιση είναι απαραίτητο να εκφράζεσαι προς τα έξω με μία συγκεκριμένη εικόνα.

Ενσωματώνοντας όλες τις παραπάνω μεθόδους marketing, θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο χρησιμοποιείς.

 

 

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ

 https://www.score.org/blog/5-ways-maximize-your-marketing