Πώς να χρησιμοποιήσετε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας

Τα τελευταία δώδεκα χρόνια τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) έχουν επαρκώς αξιοποιηθεί από την επιχειρηματική κοινότητα αλλά και διεισδύσει σημαντικά στην κοινωνία. Σύμφωνα με σχετική έρευνα στις ΗΠΑ, το ποσοστό των ενήλικων που χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία πλατφόρμα Κοινωνικής Δικτύωσης έχει αυξηθεί από 11% το 2006 σε 69% το 2018. Αυτή η αύξηση κατά 58 ποσοστιαίες μονάδες, είναι μεν συγκλονιστική, αλλά ταυτόχρονα είναι και πλήρως εμπεδωμένη τόσο από τις μεγάλες όσο και από τις μικρές επιχειρήσεις.

Σήμερα, είναι πλέον δεδομένη η μεγάλη επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις επιχειρήσεις. Αλλά πως αυτά μπορούν να συμβάλλουν στην αποτελεσματική προσέγγιση των πελατών τους; Το βίντεο για παράδειγμα ; Το YouTube έχει αναδειχθεί στις ΗΠΑ ως το δημοφιλέστερο δίκτυο για κάθε ηλικιακή ομάδα ηλικίας άνω των 18 ετών.  Μεταξύ ατόμων ηλικίας 18-24 ετών, η χρήση φτάνει στο 94%, σε άτομα 25-29 ετών, 83% και σε 30-49 ετών, 80%. Για μεγαλύτερες ηλικίες, 50 ετών και άνω, το ποσοστό ανέρχεται στο 56%.

Η εικόνα είναι αντίστοιχη και για το Facebook. Στην πολύ σημαντική ηλικία 18-49 ετών, ένα σταθερό 80% το χρησιμοποιεί σταθερά. Για πάνω από 50 ετών εξακολουθεί να είναι δημοφιλές, με ποσοστό 55%.

 

Πώς τα Κοινωνικά Δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας;

Η γνώση των ποσοστών χρήσης μεταξύ διαφορετικών ηλικιακών ομάδων επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εστιάζουν καλύτερα τα μηνύματά τους στις διάφορες εναλλακτικές πλατφόρμες:

 

1.       Αναγνωρισιμότητα της φίρμας

Σήμερα με διαθέσιμα τα κοινωνικά δίκτυα και δεδομένη την ευρεία παρουσία των πελατών σε αυτά, το έργο της αναγνωρισιμότητας μπορεί να γίνει πιο στοχευμένα.

Η συνεχής παρουσία της φίρμας στα δίκτυα μέσω σχολίων και μηνυμάτων βοηθά τα μέγιστα στην περαιτέρω διείσδυση της στα διαφορετικά πελατειακά κοινά που την ενδιαφέρουν.

 

2.       Εξυπηρέτηση Πελατών

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών.

Δίκτυα όπως το Twitter και το Facebook παρέχουν μια συνεχή ροή πληροφοριών, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν άμεσα σχόλια ή ερωτήσεις πελατών αλλά και να επιλύουν προβλήματά τους που προκύπτουν από τη χρήση των προϊόντων τους.

Επιπλέον, αυτή η σχέση επικοινωνίας αποτελεί τη βάση οικοδόμησης μιας σχέσης εμπιστοσύνης που αποδεικνύει ότι η εταιρεία είναι πάντα κοντά στον πελάτη παρέχοντας συνεχή υποστήριξη στα προϊόντα της.

 

3.       Πωλήσεις

Είτε η εταιρεία είναι παρούσα με πληρωμένη διαφήμιση ή με τον απλό τρόπο του σχολιασμού και των μηνυμάτων, οι πελάτες της είναι πάντα κερδισμένοι απολαμβάνοντας καλύτερη εξυπηρέτηση και πληροφόρηση.

Τουλάχιστον το 41% των επιχειρηματιών πιστεύουν ότι η αύξηση των εσόδων τους εξαρτάται από την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Και αυτή η αξιοποίηση μπορεί να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικά όταν μετρηθεί ποιος χρησιμοποιεί ποια πλατφόρμα και γιατί.

Για παράδειγμα στο Pinterest έχει παρουσία το 41% των γυναικών. Αυτό το στοιχείο μπορεί να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις αλλά και ολόκληρους κλάδους ώστε να τοποθετηθούν στοχευμένα μέσω αυτής της πλατφόρμας.

Αντίστοιχα, οι μισοί από τους αποφοίτους κολλεγίων χρησιμοποιούν το LinkedIn για δικτύωση. Εταιρείες που παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτό το “πελατειακό κοινό” (π.χ. υπηρεσίες αναζήτησης εργασίας), λογικό είναι να θέλουν να επενδύσουν σε αυτό το μέσο και αυτή τη σχέση.

Η σύνδεση με τους πελάτες και η αναγνωρισιμότητα των προϊόντων αποτελεί μια διαρκή ανάγκη και επιδίωξη των επιχειρήσεων. Σήμερα αυτό, είναι ευκολότερο και φθηνότερο όσο ποτέ, αφού το 69% των πελατών είναι παρόντες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για αυτό άλλωστε και η μεγάλη πλειοψηφία των μικρών επιχειρήσεων τα χρησιμοποιεί ευρύτατα και με συνέπεια.

 

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ https://www.score.org/blog/how-use-social-media-reach-your-customers.